33.1 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 29 juliol 2021
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Dia 22 d’abril va ser avarat a Cartagena el primer submarí, l’S-81, dissenyat i construït íntegrament a Espanya. A l’avarada assistí la família reial. Els mitjans de comunicació se’n feren ressò, ressaltant sobretot aquest fet de la presència dels monarques. Però el que escamotejaren a l’opinió pública gairebé tots els mitjans són els detalls tècnics d’aquesta “gesta”. El submarí és el primer d’un encàrrec de quatre que l’Armada espanyola ha fet a l’empresa pública Navantia i precisament aquest projecte porta un retard de deu anys degut al fet que s’adonaren que el seu sobrepès impediria que suràs, i per això hagueren d’allargar-li vint metres més l’eslora. Això ha suposat un sobrecost de mil vuit-cents milions d’euros. 

He recollit i oferesc aquests fets als lectors després de llegir la postdata de la carta que es publicà la setmana passada titulada Paraules d’Arcadi, en la qual es revelava el cost diari de la despesa militar a l’Estat espanyol. 

El comunicant acaba la referència amb els mots “Sobren comentaris”, però jo sí que me permet fer-ne un, de comentari: Aquest submarí és una màquina per a la guerra i en el millor dels supòsits pot acabar antiquat i arraconat a qualsevol dàrsena o en un museu. Una altra possibilitat i no la desitjam per res del món, és que protagonitzi algun episodi bèl·lic i, en el pitjor dels casos, i per això pregam a Déu perquè no succeeixi mai, podria passar a incrementar els episodis dramàtics ocorreguts l’any 2017 a l’Atlàntic sud amb un submarí argentí i ara fa uns mesos a l’Índic amb un d’indonesi ● M. J. A.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

darreres notícies

et pot interessar