Aquests dies, Ports de les Illes Balears ha informat de les intervencions fetes i previstes als diferents ports. Al de Portocolom, la principal inversió que ha previst és la rehabilitació dels diferents grups de barraques, moltes de les quals actualment estan barrades per evitar-hi despreniments.
Està previst que dins enguany s’acabi de redactar i tramitar el projecte per poder licitar i començar la restauració l’any que ve, amb una inversió prevista de 7,8 milions d’euros.
L’empedrat de la Duana
Un altre dels projectes que Ports té damunt la taula a punt d’executar –està previst que sigui abans d’acabar aquest any– és la polèmica restauració de l’empedrat de part del moll de la Duana, amb una inversió prevista de 260.000 euros. Recordem que les obres consisteixen en el desmuntatge i reconstrucció de la zona, la qual s’ha buidat interiorment i alguns redols presenten problemes d’estabilitat. Amb una important oposició cap a les intencions de Ports per les maneres d’executar les obres, s’ha creat una comissió de seguiment per intentar arribar a un consens i que la feina es faci amb seny i respectant la manera tradicional.
Pèrgola fotovoltaica
Una de les actuacions de millora ja feta per PortsIB durant el primer semestre ha estat la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics al carrer dels Pescadors i s’ha col·locat una pèrgola fotovoltaica a l’aparcament que hi ha devora el moll comercial i que serveix per alimentar els punts de recàrrega.
