24.1 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dissabte, 20 setembre 2025
Escolars del Joan Capó i Sant Alfons, atenent les explicacions dins el Parc Municipal
Escolars del Joan Capó i Sant Alfons, atenent les explicacions dins el Parc Municipal

Són els entorns dels parcs infantils i zones d’esbarjo

L’Ajuntament s’ha adherit a la campanya “Espai sense fum” de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, i s’han designat com a espais sense fum els parcs infantils de s’Horta, Cas Concos, La Fe i de l’avinguda Tamarells de Portocolom, i les zones de jocs infantils de la plaça d’Espanya, plaça Pax i Parc Municipal de sa Torre.

La setmana passada, i amb la presència d’un grup d’escolars, es varen col·locar els cartells que senyalitzen que a aquests espais no s’hi pot fumar, amb la finalitat que es prengui consciència que es deixi de fumar no només als espais on ja està estrictament prohibit per la llei, com són l’interior dels espais esportius o el recinte dels parcs infantils, sinó també al seu entorn.

La presidenta de la Junta Local Comarcal de Llevant, Aina Mercadal, va aprofitar l’acte per explicar als alumnes de les escoles Joan Capó i Es Lledoner quins són els hàbits saludables per estar sans: menjar fruita i verdura, practicar esport o evitar estar en espais amb fum o devora persones fumadores.

Recordem que la Llei 28/2005, de 26 de desembre, de mesures sanitàries davant del tabaquisme i reguladora de la venda, el subministrament, el consum i la publicitat dels productes del tabac, en l’article 7 enumera els espais en els quals es prohibeix fumar, i entre d’altres, hi ha els recintes dels parcs infantils i àrees o zones de joc per a la infància, entenent per tals els espais a l’aire lliure acotats que contenguin equipament o condicionaments destinats específicament per al joc i esbarjo de menors.

darreres notícies

et pot interessar