El manteniment de les escoles correspon als ajuntaments. El de Felanitx, aquest estiu, ha destinat més de 20.000 euros a diferents tasques de manteniment i millora dels espais escolars, arreglar portes, pintar aules o crear nous espais d’ombra al pati —com és el cas del CEIP I. Joan Capó, on era molt demanat des de fa temps sembrar-hi arbres— entre d’altres.
S’ha actuat a les quatre escoles públiques del municipi: Joan Capó de Felanitx, S’Algar de Portocolom, Migjorn de Cas Concos i Reina Sofia de s’Horta.
Entre les intervencions destaca la sembra d’arbres al pati del Joan Capó, que permetrà tenir un espai d’ombra més ample. A S’Algar, la feina principal ha estat pintar les aules. A Migjorn, s’han repintat les pistes esportives i s’han fet tasques de manteniment de la jardineria, i finalment, al Reina Sofia s’han centrat a repassar la fontaneria i la jardineria.
Així, picapedrers, fontaners, fusters, electricistes i pintors han passat aquests mesos d’estiu pels centres educatius. “Totes les feines s’han fet en coordinació amb els equips directius de cada centre, que són els qui coneixen de primera mà les necessitats”, ha explicat la regidora d’Educació, Marina Obrador.
En alguns espais i feines també s’ha comptat amb la col·laboració dels alumnes en pràctiques del Taller Ocupacional.
La regidora també ha comentat que “aquestes han estat les feines de manteniment que hem fet els mesos d’estiu, però durant tot l’any l’Ajuntament va fent aquestes tasques i s’aprofiten els períodes de vacances escolars per dur a terme aquelles feines que no es poden fer amb els alumnes dins els centres”.