Darrer cap de setmana de competicions abans de tancar el mes de gener amb resultats molt favorables per la majoria dels nostres equips.
Destaca sobretot les victòries abultades de l’Infantil masculí A a Calvià i del Júnior masculí Interilles a Esporles; les victòries de l’Infantil femení, per continuar invictes aquesta temporada, a La Salle o la victòria del Balear masculí que es consolida a la part alta de la màxima categoria.
La part no tant bona de la setmana són les derrotes de l’Insular masculí a Portocolom davant un rival directe o la derrota del Mini masculí A en una nova i complicada jornada a la Lliga Especial.
A més, el Balear femení supera el seu particular Tourmalet i es prepara per afrontar un calendari que marcarà el futur de l’equip.
CATEGORIA PREMINI
CB CONSELL
IFORAVILA RESTUARANT ES SÍMBOL A
Gran partit del Premini femení de Portocolom a la pista de les companyes del CB Consell.
Potser fou el millor partit de les nines durant la temporada. Un partit molt exigent que ens va posar a prova. Després d’uns minuts inicials complicats, aconseguírem agafar el ritme necessari per gaudir del partit. Ens adonam que no hi ha temps per badar, i que defensar és igual o més important que atacar.
Molt bé, nines! Tot això ho poguérem celebrar tots junts amb un bon dinar, com mereixia l’ocasió! Conyac!
CATEGORIA MINI
BC SANTANYÍ 38
IFORAVILA LADRILLERÍAS MALLORQUINAS B 48
Partit molt ajustat del Mini masculí B a la pista del BC Santanyí. La nostra sortida a pista no va ser de les millors i no tinguérem una primera part gaire favorable. Ens costava trobar comoditat per atacar i necessitàvem més actitud i intensitat en defensa. A la segona part capgiràrem la situació i, fora abaixar els braços en cap moment, ens anàrem encoratjant.
Bones accions defensives que ens varen permetre robar pilotes i poder fer cistelles fàcils. Un molt bon darrer quart, amb molta motivació i esforç aconseguírem posar-nos per davant.
Cal destacar el progrés durant el partit de l’equip fent una molt bona feina. Enhorabona!
IFORAVILA FUSTER & FUSTER CONSTRUCCIONS 64
IMPREmTA BAHíA A 114
Derrota sense pal·liatius del Mini Masculí A davant Impremta Bahía San Agustín A a Felanitx.
La sortida a pista, com de costum, fou més que notable: joc ràpid i opcions fàcils per anotar, primer parcial ajustat (17-20). A partir d’aquí apagada general de tot l’equip, tirant a terra qualsevol opció de competir el partit. La nostra defensa era literalment inexistent i bloqueig total en atac. D’aquesta manera els de s’Arenal ens endossaven l’escandalosa xifra de 71 punts al descans. A la represa, lluny de canviar la dinàmica, aquesta seguia in crescendo fins a pràcticament el final de partit. Els errors a aquesta lliga es paguen molt cars. Continuarem fent feina per poder transmetre als partits el que entrenam durant la setmana.
CATEGORIA INFANTIL
IFORAVILA CONSTRUCCIONS I REFORMES VIVES 53
BÀSQUET MANACOR 45
Molt bon partit del nostre Infantil masculí B davant el Bàsquet Manacor dissabte dematí a Felanitx.
Els nostres infantils van fer un partit excel·lent i malgrat totes les baixes que teníem vàrem poder competir de tu a tu amb l’equip visitant mostrant una gran solidesa en defensa i una transició ràpida que ens ajudava a fer molts de punts fàcils.
A continuar així. Enhorabona, nins!
CB LA SALLE PALMA B 50
IFORAVILA TRàNSFERS NICOLAU 60
Partit complicat el d’aquest dissabte per l’equip Infantil femení dins la pista de La Salle de Palma. Fou un partit semblant al de la setmana passada on hi hagué moltes irregularitats durant tot el temps. No obstant això, l’actitud de les nostres jugadores i les ganes amb les quals afrontàvem la situació fou molt superior a la del darrer partit. El poc encert i les badades defensives suposaren obstacles difícils de superar, però un molt bon darrer quart, ens va permetre acabar el partit amb bones sensacions.
BÀSQUET CALVIÀ A 38
IFORAVILA OBRES I MUNTATGES TONI VENY 90
Victòria de l’Infantil masculí A a una pista difícil com és la del Bàsquet Calvià A i amb diverses baixes que ens condicionaven el partit i la rotació.
Començava la segona fase i els nins sortiren amb moltes ganes de competir i amb actitud i bon bàsquet vàrem agafar certa distància en el marcador, fent que la victòria es decantés cap al costat felanitxer des de l’inici.
Tot i la victòria, hem de continuar millorant, aprendre a no relaxar-nos en cap moment i moure encara més la pilota.
CATEGORIA CADET
CB ANDRATX 74
IFORAVILA RAMADERS AGRUPATS 49
Derrota contundent del Cadet femení contra el CB Andratx marcada per un joc ràpid per part nostra i una increïble efectivitat local en el tir de tres: 11 encerts amb un percentatge per damunt del 40 %.
Però el bàsquet és així i fins al segon quart vàrem aguantar amb un 21-19, però en el tercer una sèrie de pilotes perdudes després de recuperacions per part nostra varen acabar amb un parcial en contra que va marcar el desenllaç del partit.
En definitiva, un partit ben jugat en intensitat, però els nostres errors els vàrem pagar amb escreix cedint cistelles fàcils després de pèrdua de pilota i el tir exterior, molts més enfora de la línia de tres de les locals, ens va acabar de rematar.
CATEGORIA JÚNIOR
ESPORLES BC 45
IFORAVILA ALEIX FUSTERIA FELANITX 59
Partit molt físic el viscut a Esporles aquest cap de setmana en què les nostres jugadores del Júnior femení varen aconseguir la victòria amb una anotació molt més baixa de l’habitual, i on es va imposar la millor defensa del partit.
Partit amb poc encert, però amb una defensa molt intensa que va permetre sumar una nova victòria per a l’equip blau cel.
ESPORLES BC 57
IFORAVILA INTUROTEL 99
Victòria del Júnior masculí a domicili, a la pista de Esporles BC en una nova jornada de la Lliga Interilles.
L’equip va imposar el ritme de partit des de l’inici a les dues cistelles, gràcies en part a les aportacions individuals i al joc col·lectiu de tots els jugadors. Una sortida a pista en tromba i un segon quart quasi calcat deixaven el partit molt encaminat al descans, amb un marcador de 28-57.
A la tornada de vestuaris, per posar qualque emperò, no hem estat tan constants com a la primera meitat. Hem baixat la intensitat defensiva en alguns moments del joc i ens hem conformat a defensar a la meitat de les nostres possibilitats, permetent anotacions fàcils dels locals i segones opcions en el rebot defensiu. Així i tot, uns darrers i notables minuts ens han fet acabar amb bon gust de boca i sumar la primera victòria de la fase.
Donar les gràcies a Francesc Rosselló, Mateu Julià, Àngel Díaz i Joan Rosselló de l’equip Cadet, que ens han ajudat tota la setmana d’entrenaments per les diferents baixes de l’equip i menció especial a Àngel i Joan pel seu debut a la categoria.
LLIGA INSULAR MASCULINA
IFORAVILA CONST HLG. 66
BÀSQUET MANACOR 70
Molt bon partit el que visquérem el passat divendres al pavelló Toni Peña de Portocolom entre el Sènior Insular masculí i el Bàsquet Manacor.
Els dos equips sortiren a la pista molt concentrats i sabent a què jugaven i com fer-ho per aconseguir el seu objectiu. El resultat? Un partit molt igualat i atractiu per l’espectador amb uns percentatges d’encert molt alts i unes defenses que no regalaven absolutament res.
Al final, victòria pel Bàsquet Manacor després de 40 minuts de lluita constant i 2 quarts per cada equip que es decidí per part de l’equip visitant que va saber llegir millors els darrers 30 segons assolint un parcial de 0 a 4.
Llàstima del resultat, però està clar que com diria un bon mandalorià: “Aquest és el camí”.
LLIGA ESCRIBANO BALEAR
BÀSQUET CALVIÀ 61
IFORAVILA ÀRIDS I SERVEIS GRAVERA CA N’ALOU 28
Derrota contundent del Balear femení contra les actuals líders i invictes a casa. Duel de defenses per part dels dos equips, però nirvis en la nostra resolució ofensiva. Basta dir que fins al minut 6 del primer quart no vàrem encetar el nostre marcador, en què els percentatges i les pilotes perdudes, contagi inherent del desencert cap a cistella ens va condemnar a un 20-5 de parcial. En el segon període, un 14-7 mostrava els nostres problemes en mirar la cistella, juntament amb la permissibilitat dels col·legiats a l’hora de jutjar el contacte, que va ser permès en els dos costats, però clarament les locals, amb una superioritat física, aprofitaren millor aquesta avinentesa. En el tercer quart, millor actitud per part nostra que no va bastar per capgirar la dinàmica però sí les sensacions amb un 18-10. Ja en el darrer període el guió va seguir igual i definitiu.
Va debutar en aquest partit la nostra jugadora Mar Pol amb una bona actuació, i en definitiva dur correctiu en el marcador i no tant en el joc i a l’espera de començar ara els partits que de veres són la nostra lliga.
IFORAVILA CONSFUTUR 76
OLI eivissa BÀSQUET PUIG 55
Victòria a Felanitx del Balear masculí que ens consolida a la part alta de la classificació de la lliga, davant el Bàsquet Puig d’Eivissa.
Partit amb dues cares. Una primera part molt rocosa on no ens acabàvem de trobar com a equip: joc lent, defensa permissiva, atacs travats. En definitiva, no hi érem.
A la segona part la dinàmica va canviar. Tot sortit dels jugadors. Ens adonàrem que tot el que tenim és gràcies a l’esforç i la humilitat. Les coses començaren a funcionar, i quan l’equip funciona, funcionam tots.
Hem de tenir en compte que no tots els partits són iguals, però el que sí que és important és llegir-los i acceptar els reptes que es presentin.
Molt bé, equip. Enhorabona i a continuar fent feina!