El més destacat d’aquesta jornada no són les victòries ni les derrotes, tampoc els punts ni els triples anotats. El que més destaca del passat cap de setmana és la imatge de la cistella rompuda del Guillem Timoner en el partit del Balear masculí per mor d’una gran esmaixada d’un jugador visitant.
El vídeo viral de l’acció ja ha donat la volta per tots els indrets de les illes i fins i tot se n’ha fet ressò el diari esportiu Marca. L’estat d’així com va quedar la cistella va impossibilitar seguir amb el partit a Felanitx i gràcies a la ràpida actuació del regidor d’esports Toni Peña, el partit es va poder reprendre a Portocolom en un dia que quedarà gravat a les retines de tots aquells que ho varen presenciar.
CATEGORIA MINI
Iforavila Cas Vilafranquer 34
La Salle Palma C 4
Partit molt complet de les nostres nines on, de mica en mica, les jugadores van demostrant la seva millora individual i col·lectiva dins la pista. Ens queda l’últim partit per concloure la primera volta que, ben segur, serà un gran repte per les nines, ja que es presenta com el partit més difícil de la lliga.
Bàsquet Son Servera 10
Iforavila Ladrillerías Mallorquinas B 41
Molt bon partit del Mini masculí B a la pista de Son Servera.
Un molt bon inici de partit per la nostra part, tots concentrats i amb molt bona actitud defensiva, robant pilotes i ficant cistelles fàcils que ens varen donar un primer avantatge. Dominàrem i aconseguírem mantenir aquest bon ritme fins al final del partit. Partit que tots vàrem gaudir molt. Enhorabona a tots. Seguim!
Sa Pobla BC A 103
Iforavila Fuster & Fuster Construccions A 74
Derrota del Mini Masculí A a la pista del Sa Pobla BC. Ja des de l’inici els locals foren superiors en tots els aspectes del joc: més intensitat defensiva, millor circulació de pilota, millor control del rebot i millor encert exterior. Cal dir que el nostre joc no era dolent, ni molt manco l’actitud, però no era suficient; 53 – 34 a la mitja part. A la represa una desconnexió total de l’equip provocava un 19-0 de parcial i la sensació d’un equip abatut. Als dos darrers períodes, davant un rival que no baixà el nivell en cap moment, poguérem veure els millors minuts de l’equip i els parcials tornaren a ser nostres (10-16 i 21-24). Volem agrair l’ajuda de Marc Obrador per poder completar la convocatòria, culminant una gran actuació.
Toca seguir entrenant al màxim cada dia i entendre que aquestes derrotes formen part d’un llarg procés de millora com a jugadors.
CATEGORIA INFANTIL
Iforavila TrÀnfers Nicolau 66
Alcúdia BC 59
Gran partit el disputat per les nostres nines davant les primeres classificades de la competició, les quals no havien conegut la derrota. Fou un partit molt igualat en tot moment, en què els dos equips es deixaren la fel els 40 minuts dins pista. Gràcies a la concentració, a la intensitat i, sobretot, a l’actitud de les jugadores locals, aconseguírem la victòria en un partit emocionant i de màxima tensió.
CB Sa Indioteria 75
Iforavila Trànsfers Nicolau 69
Partit complicat contra les segones classificades de la lliga. Des d’un principi sortírem molt disposades a donar-ho tot, fent uns 18 primers minuts de gran nivell, durant els quals fou difícil atacar i defensar millor del que ho férem. Dos minuts abans d’arribar al descans, la superioritat visitant era de 13 punts, la qual es va veure reduïda durant els dos últims minuts del segon període, i arribàrem al descans empatades. En el tercer quart tornàrem a aconseguir un còmode avantatge de 9 punts, cosa que ens va durar poc, ja que les jugadores locals ens l’aconseguiren retallar i, aprofitant la nostra frustració i mala actitud dins pista, aconseguiren emportar-se el partit que, ben segur, es mereixien més que nosaltres.
Hem d’aprendre a millorar la nostra actitud i entendre que el bàsquet és un esport de ratxes on també s’ha de treballar en els mals moments en lloc de donar-nos per vençudes massa aviat.
Iforavila Construccions i Reformes Vives 73
Sant Francesc Llops Inca 23
Bon partit del nostre infantil masculí B davant els companys del Sant Francesc Llops.
Partit en què durant uns 20 primers minuts predominà la falta d’intensitat defensiva i de concentració, cosa que va fer que només ens en poguéssim anar al vestidor 31-13. A la tornada del descans, un canvi d’actitud ens feia defensar més intensament i vàrem poder robar pilotes, córrer el contraatac i anotar punts fàcils que ens va fer de cada pic obrir més escletxa al lluminós fins a arribar al final del partit.
Ens queda continuar treballant i posar intensitat defensiva des del minut 1 de partit fins al final. Enhorabona!
Iforavila Obres i Muntatges Toni Veny A 88
Bàsquet Calvià A 45
Bon partit de l’Infantil masculí A contra Bàsquet Calvià. Després d’uns 10 primers minuts d’entrar al partit amb poca intensitat defensiva, ens vàrem compondre i aconseguírem el que cercàrem la resta de partit, amb una sortida ràpida a contraatacs i una gran circulació de pilota. Hem de destacar que quasi tots els membres de l’equip varen ficar cistella i vàrem fer una forta defensa. Enhorabona!
CATEGORIA JÚNIOR
CB Santa Maria 44
Iforavila Aleix Fusteria Felanitx 55
Darrer partit de la primera fase on només guanyant el partit acabàvem primeres. Partit que ja sabíem de la seva dificultat en ser un equip que no havia perdut mai dins camp local. Partit molt pobre en joc ofensiu en enfrontar-nos a una zona que no estam habituades a atacar i que vàrem saber resoldre amb una bona defensa individual i bones transicions ofensives. Al final, el partit va ser nostre acabant com a primeres classificades del grup amb només una derrota.
LLIGA INSULAR MASCULINA
Iforavila Const. HLG 64
CB Joventut Llucmajor 75
Partit corresponent a la segona jornada de la segona fase i segona derrota per als interessos del nostre equip. Es nota que la cosa anava de dosis perquè el resultat, al final del primer quart era de 22 a 22, i si no canviàvem alguna cosa en defensa ja es veia que ens duria problemes per seguir l’anotació de l’equip visitant.
Amb aquesta teoria arribàrem al minut 15 amb empat a 30 i moment clau del partit: ens posam en zona i aquí encaixam un parcial de 0 a 10 en 2 minuts que ja només podem maquillar fins a arribar a menys 7 al descans.
A partir d’aquí intercanvi de “cops” i molta intensitat, tant defensivament com ofensivament xerrant per part dels dos equips fins a arribar als darrers minuts amb el desavantatge clar que ja no poguérem recuperar.
Molta milloria respecte del nostre debut a aquest grup que ens fa pensar que continuant per aquesta línia de feina i esforç el proper divendres a la fi ens podrem endur una alegria a la qual consideram la primera final de la temporada.
LLIGA ESCRIBANO BALEAR
Iforavila Consfutur 79
Imprenta Bahía San Agustín 73
Torna la victòria per al nostre sènior balear! Potser fou el partit més llarg de la nostra història. Ara us contam el perquè.
L’inici fou amb un ritme de joc altíssim, els equips varen deixar ben clar que se’n volien endur el matx: molt d’encert i molta defensa; no hi havia temps per badar.
Al segon quart, gràcies a mantenir aquest nivell d’exigència, vàrem començar a obrir encletxa a l’electrònic. I fou just en aquest millor moment nostre quan va succeir l’anècdota, que recordarem durant molts d’anys. Un jugador rival, després de realitzar una esmaixada, va passar per ull la cistella, el tauler i l’estructura sencera! Una barbaritat que només havíem vist per vídeos de YouTube.
Així que després de debatre uns minuts, decidírem partir cap al Port per acabar el partit. La ràpida resposta i facilitats donades pel nostre regidor d’esports Toni Peña, juntament amb el servei de recepció del pavelló també del Port, feu possible que poguéssim acabar el partit allà. Per tant, els volem donar les gràcies en nom de l’equip i del club.
A la represa, ens vérem sorpresos pels canvis defensius en l’equip rival, que aconseguiren empatar-nos. Però no era dia de perdre: vàrem arreglar i saber llegir les noves situacions de joc i vàrem poder gaudir de la força de l’equip, en grup, tots junts. Aquest fou el secret. Al darrer quart trobàrem més solucions ofensives que els rivals i això fou determinant als darrers minuts, ja que aconseguírem una fantàstica victòria davant un rival directe. Volem donar l’enhorabona als jugadors per l’esforç realitzat i per la victòria. També al públic assistent, tant a Felanitx com al Port.
En resum, un gran partit que recordarem sempre. A més, vàrem sortir al MARCA, devora notícies on sortia en Curry o en Wembanyama. Potser serà el més a prop que hi estarem mai, de l’NBA, volem dir!
Conyac gran!
Iforavila Àrids i Serveis Gravera ca n’Alou 82
Bàsquet Pla 25
Victòria fàcil al desterrament de Portocolom davant les darreres classificades de la categoria que ens varen oposar una zona com a estratègia i pareix que no va ser bona idea. La nostra defensa ofegava les contràries i en trobar el punt en atac vàrem obrir la zona amb bon tir exterior i rebot per tenir segones opcions. Fins a 11 triples amb uns bons percentatges varen ser claus per acabar de vestir el nostre atac que es fonamentava en el joc ràpid i en contraatacs. En aquest partit varen poder debutar les cadets Ariadna i Mima. Destacam també els 5 triples de 7 intents de n’Aina Cristina i la intensitat en defensa de tot l’equip. Enhorabona a totes i a seguir treballant pels pròxims partits en la lluita per entrar als play-offs.