23.6 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dilluns, 15 setembre 2025
En aquest punt serà on es barrarà el pas i hauran de voltar
En aquest punt serà on es barrarà el pas i hauran de voltar

Afecta especialment el camí de s’Algar: s’hi podrà circular però no aparcar

Per unanimitat dels desset regidors, el Ple de l’Ajuntament va aprovar la nova Ordenança reguladora de l’ús adequat dels camins públics en sòl rústic.

Tal com explicàrem la setmana passada, un dels camins més afectats per aquesta normativa és el de s’Algar, que s’hi podrà circular, però no estacionar. I, en arribar a s’Algar, podran descarregar, però s’haurà de tornar al Port a aparcar.

El regidor de Seguretat Ciutadana i Circulació, Sebastià Adrover (PP), va explicar els detalls de l’ordenança. A més del de s’Algar, també inclou camins de les zones de s’Horta Vella, es Colcador de sa Nuvia, camins de per Ca n’Alou, es Turó, des Barranc i Son Quelles, tots dins àrees naturals i sense asfaltar.

La circulació estarà limitada a 20 km/h, i s’hi prohibeix la circulació turística i esportiva, amb quads, buguis i motos de cros.

Les sancions van dels 200 euros les lleus als 600 les molt greus, i, segons el mal que facin, se’ls pot obligar a restituir el medi.

Els grups de l’oposició (PSOE, Bloc i Vox) aplaudeixen la iniciativa, però els preocupa la vigilància que se’n farà per part de la Policia Local, per falta de policies. Per això, varen demanar un control efectiu per tallar de soca-rel, tot d’una, la problemàtica.

Des del Bloc continuen defensant que el més adient és tancar tot el camí a la circulació.

Salvem Portocolom també veu positiva l’ordenança

La Plataforma Salvem Portocolom també ha valorat “positivament” la nova ordenança. Ho consideren una passa endavant molt important per part de l’Ajuntament. “És infinitament millor que no tenir res”, expressen, tot i que en referència al de s’Algar continuen sent partidaris de tancar tot el camí a la circulació, com han reivindicat reiteradament des de fa anys, per evitar l’erosió i la degradació de la zona.

Des de la Plataforma consideren que la nova ordenança és un bon èxit: “una passa endavant que altres ajuntaments anteriors no varen voler fer, encara que veim que quedarà coixa i una mica experimental”. Per això, estaran expectants per veure com transcorr l’estiu, quin serà el comportament dels conductors i la pressió que pateixi la zona.

Davant la manca d’aparcament que hi ha, temen que els cotxes que entrin al camí i es trobin amb el cul-de-sac, acabin aparcant-hi, desplaçant l’impacte i l’erosió als costats del camí”, apunten.

Per això, demanen a l’Ajuntament “molta vigilància” i que “s’han de delimitar molt bé les voreres perquè els conductors tenen tendència a obrir-se camí, encara que sigui damunt les mates”. Per això incideixen en el tancament total del camí.

Pel que fa a l’ordenança en general, el fet que els ajuntaments vagin aprovant ordenances per regular la circulació pels seus camins de fora vila, principalment excursions de buguis, no fa res més que traslladar el problema d’un poble a un altre. Quan Manacor va aprovar la seva ordenança, la pressió d’aquestes empreses excursionistes es va traslladar a Felanitx, i ara que aquest l’aprova, el problema serà per a un altre poble. Per a Salvem Portocolom, l’ideal seria una ordenança que fos per a tota l’illa.

darreres notícies

et pot interessar