Doble subcampiona d’Espanya F45
L’energia i la voluntat de na Maria són inesgotables. Aquest diumenge 1 de març serà recordat molt de temps per ella pel gran esforç que va haver de fer per combinar un viatge familiar a la neu amb un campionat d’Espanya d’atletisme. La recompensa va valer la pena perquè tornà amb dos subcampionats d’Espanya!
El campionat se celebrà a Durango (Biscaia) i era de llançaments llargs (disc, javelina, martell i martell pesat) per a les diverses categories màsters.
Na Maria participà a javelina (600), prova en què ocupà el 2n lloc F45, després de llançar 19,52 m. I per si les dificultats que havia patit amb el viatge no eren suficients, l’altra prova feta coincidí amb el mateix horari. Era el llançament de martell pesat, en la que també fou 2a, amb 10,45 m.
Maria Barceló l’any passat en aquest campionat, fet a la mateixa seu, fou bronze a les proves de disc i martell pesat.
Enhorabona! Ets un gran exemple de tenacitat per a tothom!
Control de pista a Manacor
Les instal·lacions atlètiques de la comarca el cap de setmana 28 febrer – 1 de març acolliren tres activitats, i la de Manacor, control federat i escolar, fou la primera, en un matí de dissabte fresquet i de bastant de vent.

La data, situada enmig d’uns dies de vacances, no ajudà a millorar la participació que, així i tot, fou ben àmplia, amb proves que se celebraven per primera vegada en aquesta temporada.
Tretze atletes del Club Joan Capó hi prengueren part, amb els debuts d’Elsa Ivanovska i Ahlame el Mazi.
El més destacat fou la ratificació de la gran marca de Maria Matamalas als 60 m llisos, prova en la qual quedà 2a de 84 participants, amb 7.83. El proper dissabte, na Maria ha de córrer a Salamanca amb motiu del Campionat d’Espanya sub-16 i demostrar que està a punt.
De la resta cal destacar unes quantes millors marques personals i que una sèrie d’atletes s’estrenaren en proves que no havien fet mai, entre elles esmentem el gran 3.000 m llisos que va fer Greta Drusche (12.58.23).
Aquesta és tota la participació del Joan Capó:
Proves femenines
60 m llisos: 2a Maria Matamalas, 7.83 (+2.0); 14a Elsa Ivanovska, 8.24 (+2.4); 29a Aina Noguera, 8.61 (+2.0); 48a Juana Maria Binimelis, 9.10 (+1.9); i 50a Maria Almodóvar, 9.20 (+1.6).
150 m llisos (sub-14): 10a Clara Leblanc, 23.44 (+2.8); i 13a Marta Sureda, 23.96 (+2.7).
3.000 m llisos: 8a Greta Drusche, 12.58.23.
Salt d’alçada (sub-14): 9a Clara Leblanc, 1.15.
Llançament de disc (sub-14): 5a Marta Sureda, 11.63; i 6a Allame El Mazi, 11.24.
Proves masculines
60 m llisos: 34è Cosme Adrover, 8.23 (+1.6); i 45è Joan Barceló, 8.57 (+2.9).
1.000 m llisos (sub-14): 13è Sergi Aceituno, 3.47.36.
Salt d’alçada (sub-14): 8è Julián Risquez, 1.15.
Llançament de disc (sub-14): 10è Julián Risquez, 8.39.
L’hora dels més joves, amb jornades a Felanitx i Campos
En plena “setmana blanca” es disputaren dues jornades d’atletisme en pista dels jocs escolars. A Felanitx, el dissabte horabaixa, i a Campos, diumenge de matí.
Aquestes jornades són molt lúdiques, sense resultats, amb proves que sempre tenen l’atletisme com a fil conductor. Cada una d’elles tengué una durada aproximada d’hora i mitja.
Hi són convidats a participar tots els clubs de Mallorca amb atletes de les categories sub-8, sub-10 i sub-12.

Felanitx, dissabte. Categoria sub-12
Comptà amb una cinquantena de participants. Al llarg de l’horabaixa, bastant fred i ventós, passaren per 5 diverses estacions d’activitat: 60 m llisos, 60 m tanques, llançament de pes, salt de llargada i marxa atlètica (500/1.000 m).
Cinc dels participants són atletes del Joan Capó: n’Ibrahim Iken, en Zeno Valzani, na Caterina Kunz, na Paula Adrover i na Marina Julià.
Campos, diumenge
Categories sub-8 i sub-10
Major animació que a la jornada de Felanitx. Millor temps i més participants, especialment perquè hi estaven convocades dues categories.
Els nins i les nines participants gaudiren de la jornada en la qual passaren per diferents activitats: cursa de tanques, salt de llargada, llançament de pilota, cursa de relleus i circuit variat d’habilitats atlètiques.
La participació del Joan Capó fou important, amb 15 atletes va ser un dels clubs amb més presència. Aquests foren els atletes que hi anaren:
Sub-8: Carla Nadal, Gala Soto, Albert Shuhaibar, Pau Viñes, Vicente Fulleda, Saúl López i Marc Rigo.
Sub-10: Agnès Ballester, Elsa Estrada, Nala Delgado, Melisa Marcos, Maria Sans, Nöel Bennàsar, Joaquim Bordoy i Martí González.



