Les meses de les eleccions europees
El Ple de l’Ajuntament, dilluns passat, va començar amb el sorteig de les persones que hauran de seure a les meses electorals (un president i dos vocals, més els suplents de cada un d’ells) a les eleccions europees de dia 9 de juny.
Aquests dies, la Policia Local i els notificadors municipals ja han començat a repartir les paperetes. Hi ha casos en què es pot al·legar per no haver de formar part de les meses.
Les naus del polígon industrial
Com ja informàrem, el Govern balear té en projecte construir quatre naus al Polígon Industrial Son Colom per posar-les en mode de lloguer o compra a disposició dels empresaris interessats.
El Ple va declarar d’especial interès aquestes obres, promogudes per l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears. D’aquesta manera, es bonifica en un 95 % l’impost a pagar per la llicència d’obres.
S’espera que la construcció d’aquestes naus sigui un impuls a aquest polígon que no acaba d’arrancar.
Protecció dels joves davant els atacs per intel·ligència artificial
Després dels incidents ocorreguts a principis d’abril a l’institut de Felanitx per un cas de manipulació d’imatges de menors amb intel·ligència artificial, el PSOE va presentar una moció per “impulsar la protecció de les joves i les nines davant la violència masclista en l’àmbit digital”.
La moció va aixecar polseguera, no per la iniciativa sinó per la redacció, que només es dirigia a les nines i les joves. PP, PI i Vox varen anunciar que així hi votarien en contra. Després d’un llarg debat, la moció no va ser aprovada, però tots els partits es varen comprometre a reunir-se i entre tots redactar una moció conjunta sobre aquest tema, incloent-hi nins, nines i joves, i amb els punts tant de competència municipal com amb els que calgui instar a administracions supramunicipals per posar fi a aquest problema d’assetjament amb intel·ligència artificial i dins l’àmbit digital, en un aspecte més ampli.