L’Ajuntament, coincidint amb el 8-M, el Dia Internacional de la Dona, va presentar dimarts la campanya “Anònim és nom de dona” amb l’objectiu de fer visibles totes les dones que varen perdre la identitat per poder fer-se un lloc en un món considerat d’homes com a metgesses, escriptores o pintores.
A les escoles s’han repartit unes fitxes en què l’alumnat pot fer una breu reflexió de com se sentirien si haguessin de renunciar a la seva identitat i al seu nom per fer el que més els agrada. Unes reflexions que l’àrea d’Educació recollirà per tenir-les en compte.
La regidora d’Igualtat, Marta Cano, ha explicat que “volíem una campanya que donàs llibertat i visibilitat a la dona, una campanya transversal que ens inclogués a tots. S’han fet fulletons informatius destacant el paper de la dona i s’han repartit aquestes fitxes perquè els alumnes facin una reflexió del paper de la dona al llarg de la història”.
A l’acte de presentació d’“Anònim és nom de dona” han assistit els creadors Nacho Muñoz i Mónica López, els quals s’han inspirat en les dones invisibles. Muñoz ha dit que “el talent té nom de dona i ha lluitat sempre per deixar empremta en la cultura, lluitant amb tots els impediments. És un homenatge a moltes dones que han renunciat al seu nom per accedir a cercles, com Margaret Ann Bulkley, coneguda com a James Barry per anar a la universitat i estudiar Medicina.