L’erudit musicòleg Antoni Pizà Prohens (Felanitx, 1962), fa unes setmanes que ha presentat el seu darrer llibre, del qual diversos mitjans de comunicació nacionals i internacions recentment n’han parlat. Es tracta d’un interessant treball escrit juntament amb la musicòloga María Luisa Martínez, enllestit després d’haver trobat a la Biblioteca del Real Conservatorio de Madrid el manuscrit original de partitura de la cançó per a veu i piano, La veuve andalouse, hològraf que fins aleshores es donava per perdut original del compositor italià Gioachino Rossini, i dedicat al músic mallorquí Francesc Frontera de Valldemossa. El treball signat pel tàndem format pels investigadors Pizà i Martínez, editat fa poques setmanes a la ciutat alemanya de Kassel per Reichenberger, endemés d’analitzar al detall aquella obra, reproduir la seva partitura i la seva lletra tant en edició facsímil com en versió transcrita, conté uns interessants escrits en anglès i castellà sobre la trajectòria del seu compositor, i sobre la carrera i biografia de Frontera de Valldemossa, a banda de tractar els detalls de la relació i amistat que ambdós músics mantingueren, i moltes altres informacions. Cal recordar que Antoni Pizà és pianista, escriptor, articulista i un prestigiós musicòleg, autor de multitud de treballs, i avui resident a Nova York on dirigeix la Foundation for Iberian Music, a més de ser professor del programa de doctorat en música en el centre de postgau de The City University on New York. El seu darrer treball es pot adquirir a través de: www.reichenberger.de.
Setmanari Felanitx © 2021