L’Agència de Defensa del Territori (ADT) del Consell de Mallorca ha informat de les demolicions d’obres il·legals que s’han executat els darrers cinc anys, entre els anys 2017 i 2021. Al nostre municipi han estat 36. És el tercer municipi amb més demolicions, per davant només hi ha Algaida i Marratxí.
Recordem que l’Ajuntament es va adherir a l’ADT l’any 2016 i que la seva funció se centra principalment en el control de la disciplina urbanística en sòl rústic.
D’aquestes demolicions, n’hi ha que són porxades, piscines, trespols, casetes, però també hi ha hagut cases grosses. Gairebé totes, una vegada denunciada la infracció, ha estat el mateix propietari qui ha decidit tomar la il·legalitat per evitar una sanció molt més elevada.