26.6 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Diumenge, 20 juliol 2025

Són diverses les informacions que ens han arribat en relació amb la foto publicada. Aquestes ens han permès poder consultar els setmanaris que es feren ressò d’aquell esdeveniment futbolístic.

A part del famós Kubala, l’acompanyen a la fotografia el jugador del CD Felanitx Miquel Ballester, Colometa, llucmajorer que feu vida a Porreres i que també milità a les files de l’Espanya i de l’Alaior. El nin és l’avui biòleg oceanògraf Pere Oliver i Reus.

Aquest partit de futbol enfrontà l’equip local, el CD Felanitx, a l’equip amateur del CF Barcelona, amb la participació del jugador del primer equip, Kubala.

En el setmanari del 14 de juliol de 1956 i dins el programa de la festa patronal de Santa Margalida, que organitzava l’Ajuntament de llavors, s’hi anuncia: “Gran partido de fútbol en el Campo del Torrentó”. Al mateix Felanitx, un article se’n fa ressò: “Kubala en Es Torrentó”. “Jugará con el equipo amateur del Club de Fútbol Barcelona”.

El dissabte següent, la crònica del setmanari signada per GEPE: “Ante un público numerosísimo, el equipo amateur del CF Barcelona venció al CD Felanitx por cua-
tro goles a dos”, 2-1 a la mitja part, favorable als felanitxers. Feren la treta d’honor els també famosos Ramallets i César, jugadors en aquells anys del primer equip blaugrana i que pel que sembla es trobaven de vacances per l’illa.

En aquest temps era president del CD Felanitx Guillem Marcel i Ordines d’Almedrà, senyor de s’Horta i de can Proenç (avui, Casa de Cultura), persona que no escatimava esforços per comptar amb una bona plantilla de futbolistes. Sembla ser que de cara a la nova temporada hi havia hagut nombrosos i importants fitxatges. A part del dit Ballester, eren jugadors blancs el porter Vilar, Torres, Seva…

Es Torrentó estava ple fins a vessar, tant de felanitxers com d’aficionats venguts dels pobles dels voltants • Espigolant

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

darreres notícies

et pot interessar