28.3 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Diumenge, 20 juliol 2025

El servei Línia Verda es va implantar a Felanitx l’any 2018. Des de llavors ha atès 12.360 incidències. Les més destacades són: fems i neteja, amb un 39 %, seguit de voravies i calçades, 16 %, enllumenat, un 11 %, de retirada de vehicles i punts d’aigua, un 4 %, mentre que de clavegueram i de semàfors i senyals, un 3 %.

Gràcies a la implantació d’aquest servei —explica l’empresa que gestiona l’aplicació per als dispositius— els veïnats disposen d’un canal directe de comunicació amb l’Ajuntament per informar dels desperfectes localitzats al municipi. La Línia Verda afavoreix l’ús de les bones pràctiques mediambientals i, per tant, en el desenvolupament d’un municipi sostenible. 

Per comunicar una incidència, només cal pitjar el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb diferents tipologies d’incidències apareix a la pantalla. L’usuari selecciona sobre la que vol comunicar. De manera automàtica, l’app detecta les coordenades exactes en què s’ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda fer clic al botó d’enviar. Un cop enviada, personal de l’Ajuntament rep la notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per solucionar la incidència detectada. El ciutadà, al seu torn, rep una notificació al telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi del seu estat.

L’Ajuntament se sent “molt satisfet dels resultats obtinguts fins ara i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels veïnats pel seu municipi”. Però no és or tot el que lluu. Molts ciutadans han comprovat com algunes de les seves peticions no s’adoben i, el que és més lleig, no reben cap comunicació de com està la incidència comunicada. Consideren que el personal que les rep hauria de tenir un poc més de sensibilitat, ja que el ciutadà ho comunica, almanco contestar si s’adoba, si no es pot, o quin temps estarà a adobar-se, ja que hi ha coses que no es poden solucionar immediatament.

També es pot contactar amb la Línia Verda a través del número de telèfon: 902 193 768, en horari de 8 a 17 hores.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

darreres notícies

et pot interessar