20.8 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 21 agost 2025
Els polítics, mirant el projecte
Els polítics, mirant el projecte

Ports IB ha anunciat que les obres de restauració de les barraques de Portocolom podrien començar passat l’estiu. Dilluns, el conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, acompanyat del director general de Ports, Xavier Ramis, visitaren el Port, acompanyats del batle, Jaume Monserrat i regidors municipals, tant del govern com de l’oposició, per anunciar la pròxima licitació i inici de les obres de les 185 barraques, moltes d’elles agrupades en sis conjunts.

Recreació de com quedaran les barraques
Recreació de com quedaran les barraques

 

Actualment, es troben en un estat de deteriorament que fa necessària i urgent una actuació per tal de conservar-les. És per això que amb aquest projecte des de Ports IB el que es pretén és conservar-les, rehabilitar-les i preservar, al màxim volum, els elements que les componen així com els sistemes constructius emprats, sempre que sigui possible. L’objectiu del projecte és garantir al màxim la seguretat i la durabilitat d’aquestes barraques amb la voluntat de respectar l’estètica pròpia que les integra en el paisatge existent.

La seva construcció se situa entre finals del segle XIX i principis del XX i estan classificades en el catàleg municipal amb el grau de protecció integral categoria 1.

La inversió a fer és de 7,8 milions d’euros i el projecte també inclou actuacions en els espais municipals dels carrers del Carme (es Riuetó), Togores i Ronda Miquel Massutí Alzamora, que seran renovats gràcies als acords que s’han fet amb l’Ajuntament.

En aquests moments Ports IB ja disposa del projecte bàsic i s’està acabant de tramitar l’informe de patrimoni del Consell de Mallorca; un informe necessari per poder redactar el projecte constructiu i licitar les obres.

Respecte al projecte inicial, l’únic canvi substancial és que no es construirà l’escala que estava prevista aixecar per enllaçar el pas des de l’avinguda Tamarells amb el carrer de la Mar, just en el punt de la barraca de Can Sureda. Així, es recullen les al·legacions que s’hi varen presentar.

Xavier Ramis ha explicat que el termini d’execució és de dos anys, però que es podria allargar perquè les obres s’aturaran els mesos d’estiu per no interferir en l’estiueig.

darreres notícies

et pot interessar