27.2 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 17 juliol 2025
Neteja del monument de la plaça d'Espanya
Neteja del monument de la plaça d'Espanya

Amb l’1 % de grans obres que la llei obliga a dedicar a projectes culturals, l’Ajuntament dedicà l’any 2021 un total de 14.000 euros a la restauració i les millores d’elements patrimonials del municipi. S’ha actuat amb la restauració de creus de terme, s’han col·locat passamans i s’ha fet manteniment a les escales dels carrers Sitjar, Pizà, Call i Pare Catany; s’han netejat les parets de la plaça del Rei Jaume II, la façana del Mercat Municipal, l’estàtua del passeig Ramon Llull, el monòlit de la plaça de s’Arraval i s’han tapat els cruis de l’estàtua de la plaça d’Espanya.

Les obres públiques que han superat els 300.000 euros de pressupost, de les quals s’ha destinat l’1 % a aquestes inversions són les rutes cicloturístiques, la pista d’atletisme i la construcció de la deixalleria.

Per a aquest 2022 l’Ajuntament preveu destinar uns 13.000 € a la millora del patrimoni o al foment de la creativitat artística provinent de les obres a executar al passeig Joan Estelrich, la reforma de la casa de sa Sínia o les “portasses” de l’Hospici.
La Llei 10/1998 de patrimoni històric estableix l’obligació de destinar en els contractes d’obres públiques una partida d’un 1% a treballs de conservació i embelliment del patrimoni cultural o al foment de la creativitat artística, amb preferència en la mateixa obra o a l’entorn.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

darreres notícies

et pot interessar