L’alumne de l’IES Felanitx, Marc Gomila Planas, veí de Portocolom, ha obtingut la nota més alta de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) —la selectivitat— d’enguany a les Illes Balears.
Com a reconeixement d’aquest assoliment, es va celebrar un acte d’homenatge als tres alumnes que han obtingut les millors qualificacions de les PAU de cada illa. L’acte va estar presidit per la presidenta del Govern balear, Marga Prohens, el conseller d’Educació i Universitats, Antoni Vera, i el rector de la Universitat de les Illes Balears, Jaume Carot. Durant la cerimònia, Marc Gomila va tenir l’honor de fer un discurs en representació dels estudiants distingits, en el qual va expressar la seva gratitud i va compartir una reflexió encoratjadora sobre l’esforç, l’educació i el futur.
Aquest èxit és, per descomptat, fruit de l’esforç personal i del talent de l’estudiant i és motiu d’orgull no només per al centre, sinó per a tota la comunitat educativa que defensa una educació pública en català, equitativa, inclusiva i de qualitat.
En Marc, que ha tret la nota més alta de les Balears, un 9,86, i amb les matèries extra, un 13,56 sobre 14, ha manifestat als mitjans de comunicació que la seva intenció és estudiar Enginyeria Aeroespacial, i ha presentat sol·licituds a les universitats politècniques de Catalunya, Madrid i València. La seva primera opció és la de Catalunya. “M’agradaria dedicar-me al sector espacial, a la construcció de coets i ajudar la humanitat a avançar amb les tecnologies espacials”.
També ha dit que ha estudiat molt durant tot el curs, amb molt de sacrifici, però que el més important és la planificació i la constància.
Enhorabona a en Marc, a la seva família i a tot l’equip docent de l’IES Felanitx.
No és la primera vegada que un alumne de l’institut aconsegueix la millor nota en les proves de la selectivitat. Fa una vintena d’anys un altre alumne també ho va aconseguir.