26.6 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 31 juliol 2025
Dues grues en unes obres, a Portocolom

L’auge de la construcció al nostre municipi és ben evident. Basta fer una volta tant pels nuclis urbans com per fora vila. A molts de carrers o parcel·les rurals s’hi veu un tall de picapedrers amb una obra en marxa.

Des de fa anys es parla del tap que hi ha a la Sala a l’hora de donar les llicències d’obra major, que es poden torbar entre dos i tres anys a ser concedides. Malgrat que l’equip de tècnics s’amplia per donar sortida a les peticions dels ciutadans, el boom d’entrades també és constant.

En el darrer Ple de l’Ajuntament, a preguntes de la regidora Magdalena García (Bloc), el regidor d’Urbanisme, Jaume Monserrat (PI), comentà que actualment a la Sala hi ha més de 500 expedients d’obra major que estan en tramitació de ser informats per concedir-los la llicència.

D’aquests 500, va dir Monserrat, uns 300 estan pendents d’informes d’altres administracions. S’ha de tenir en compte que, en moltes de llicències d’obra, a més de l’Ajuntament, altres administracions supramunicipal també hi han de dir la seva, ja sigui Costes, Medi Ambient, Patrimoni, Recursos Hídrics…

Els 200 expedients restants estan pendent dels informes dels tècnics municipals, que també és habitual que els hagin d’informar diferents tècnics.

Sembla que actualment per obtenir una llicència, el promotor espera fins a tres anys. Aquesta llarga espera es vol escurçar. Per això –es va dir al Ple– s’està fent feina per cobrir les places de tècnics que hi ha vacants i, alhora, les llicències que es pugui, donar-les també amb el que es coneix com a “comunicació prèvia”. D’aquesta manera s’agilitzaria molt el procés.

Magdalena Garcia (Bloc) va comentar que “conec un cas que amb aquesta espera, a l’hora de començar l’obra el cost li ha augmentat en 58.000 euros més” i això fa que després, quan vols començar l’obra no puguis perquè surt completament del pressupost que s’havia previst. Jaume Monserrat va explicar que “anam donant curs als expedients i intentam agilitzar-ho”.

Per tal d’estar més sobre aquest tema, es va proposar crear una comissió de seguiment específica per saber quins expedients hi ha pendents i quins es resolen cada mes, “que es conegui l’estat real, per fer via”, comentaren.

darreres notícies

et pot interessar