27.7 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 17 juliol 2025
L'empedrat de la Duana té redols en molt mal estat.
L'empedrat de la Duana té redols en molt mal estat.

PortsIB diu que no començaran fins que s’hagi constituït la Comissió promesa

Les associacions proteccionistes Salvem Portocolom, ARCA, GOB, Terraferida, Amics dels Closos, Més que Pedra i el Gremi de Margers han expressat la seva “indignació, impotència i sensació d’haver estat enganats” després de saber que el Govern ha adjudicat les obres que s’han de fer per reforçar l’empedrat de la zona de la Duana, principalment al moll de la cantonada dels carrers Cristòfol Colom i Togores, que està molt cruiat i amb perill d’esbucar-se.

“Ens sentim profundament decebuts i feim una crida a la mobilització popular per salvar el moll”, i afegeixen que “l’adjudicació s’ha fet abans que es reuneixi la comissió participativa promesa per PortsIB a les entitats locals”, expliquen aquestes entitats en un comunicat.
Encara no han explicat ni quan ni com es faran aquestes mobilitzacions. Pocs dies després de l’anunci, PortsIB ha comunicat a totes els entitats i associacions interessades en el projecte “la selecció de l’equip d’especialistes que configuraran l’assistència tècnica a la direcció de les obres. Al mateix temps ha demanat a totes les parts implicades que designin el seu representant a la Comissió de seguiment que es va acordar crear el passat dia 24 de febrer”, informen en un comunicat.

Segons PortsIB, l’equip de l’assistència tècnica ha estat definit per l’àrea de patrimoni del Consell Insular i estarà liderat pel tècnic Jaume Cardell. Integren l’equip un arqueòleg subaquàtic que revisarà les feines sota l’aigua, un arqueòleg que es responsabilitzarà de l’aixecament topogràfic de l’empedrat i el moll i també documentarà les fases constructives que resultin, i, finalment, un mestre marger que supervisarà tant la retirada de tota l’obra de pedra com la posterior recol·locació.

Aquest equip d’assistència tècnica redactarà, en primer lloc, el protocol que ha de seguir l’empresa constructora per identificar, classificar, catalogar i desmuntar el moll. I una vegada determinada la forma en la qual fou construït el moll, redactarà el protocol per reconstruir-lo i reforçar-lo. Una vegada es completin aquests documents, es traslladaran a la Comissió de seguiment per tal d’obtenir el major consens en la forma d’actuar.

Les obres, explica PortsIB, tot i estar adjudicades des de la passada setmana perquè el procés de licitació ja estava obert, “no començaran, tal com es va acordar en la reunió del 24 de febrer, fins que l’equip d’assistència tècnica redacti el procediment d’execució i s’hagi produït el pronunciament d’aquesta Comissió de seguiment, que s’espera que es constitueixi els propers dies”.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

darreres notícies

et pot interessar