El Cicle de Concerts Corals de Sant Salvador d’enguany està resultant d’una categoria extraordinària. Des d’aquestes planes ja havíem comentat els dos primers, però els dos corresponents al mes de maig es poden catalogar de superiors. La Coral de sa Pobla, acompanyada de set instrumentistes, amb el seu repertori del Renaixement amb el títol general de “Música d’amor i desamor”, ens feren passar un horabaixa inigualable. La salutació del director Martí Sáez, mig felanitxer, fou molt sentida.
Si hem de parlar del concert de l’Orfeó de la Universitat de les Illes Balears, podem dir que aquest cor du sempre el segell exquisit de la directora, na Conxa Oliver. Poguérem escoltar dues peces del nostre paisà Miquel Xamena: “Dos sospirs” i “Cànon 42”, que han incorporat dins el seu repertori. Al final de l’actuació s’hi afegiren les veus d’Units com Brins, que amb l’Orfeó cantaren conjuntament “L’amo de Son Carabassa” i el “Cànon de la pau”. Acompanyà al piano na Maria Antònia Gomis. I ara ja podem anunciar que el pròxim dissabte 15 està programat un concert d’ambdues corals al monestir de Santa Clara de Ciutat.
Hem de dir que els quatre concerts han omplit la capella del santuari, per la qual cosa ens sentim satisfets i agraïts.
Per continuar el Cicle, i ja dins el mes de juny, dos concerts amb una sola directora, na Francisca Rosselló. Ella dirigeix el cor del col·legi de Sant Francesc de Ciutat, i per diumenge dia 9 a les 18 hores està programat que pugin a Sant Salvador. Són uns nins que tant actuen a la basílica franciscana com a altres concerts en què són requerits. Interpretaran principalment peces del franciscà P. Martorell. Acompanyarà el cor l’organista titular de la basílica, Arnau Reinés.
I ja per acabar el Cicle, tindrem el sisè concert que serà donat pels organitzadors. La coral Units com Brins hi interpretarà principalment autors felanitxers: Honorat Noguera, Francisca Adrover, Joan Aulí , Miquel Capó, Rafel Vich, tres peces de Miquel Xamena, una de les quals amb lletra també d’un dels nostres cantaires, Pep Bonet. Altres lletristes d’aquest concert: Jaume Oliver, Francisca Rosselló, Miquel Costa i Biel Bordoy. Per acabar l’actuació, en el moment d’anar a adorar la Verge interpretaran l’“Himne de la coronació”, amb música de Francesc Xavier Moreau.
Setmanari Felanitx © 2021