El passat dissabte 11 de setembre es va dur a terme a la platja de s’Arenal de Portocolom la 4a Travessa del Faralló, organitzada pel Club Natació Felanitx. Després que no es pogués organitzar el 2020 per motius sanitaris, enguany va poder reunir 260 nedadors i nedadores de totes les edats. El més joves foren del 2014 i el més gran del 1948.
La primera prova va esser no competitiva per a la categoria preinfantil, nascuts el 2013 i posteriors, en què els més petits varen donar la volta pel circuit de boies de la platja de s’Arenal.
Després es va donar la sortida dins el mateix circuit de 350 m a la categoria infantil, per als nascuts el 2011 i 2012. A la categoria masculina va guanyar en Marc Adrover Rigo del CN Felanitx, seguit de n’Adrià Vanrell del CN Rafa Nadal i n’Andreu Martín del Club Triatló Portocolom. Per la seva banda, a la categoria infantil femenina va guanyar na Maria Antònia Burguera Valens del CN Felanitx, seguida de na Viviana Blas del CN La Salle i na Sibil·la Gómez del Mastbal. A la mateixa prova també es va premiar na Paula Alvariño, na Marta Maimó i na Clara Czaja, les tres del CN Felanitx, com a classificades locals.
Seguidament es va donar la sortida a la prova popular de 975 m, en què 87 nedadors i nedadores en categoria absoluta varen sortir de s’Arenal i varen anar a voltar el Faralló i tornar a la línia de meta a la platja de s’Arenal. A la categoria masculina el pòdium va quedar format per: primer, en Tony Joe Trett del CN Palma; segon, en Llorenç Ferrer del CN Triswim, i tercer, en Pep Miquel Burguera Valens del CN Felanitx. A la categoria femenina guanyà na Lucía Santha, seguida de n’Elisabeth Abad, totes dues del CN Palma, i tercera quedà na Joana Maria Sastre del Triatló Portocolom. Igualment es varen premiar els tres primers classificats locals masculins: en Miquel Adrover del CN Felanitx, en Marc Martín del Triatló Portocolom i en Nico Oliver del CN Felanitx, i també les femenines: na Marina Díaz i n’Emma Grimalt del CN Felanitx, i na Martina Monserrat del Triatló Portocolom.
Per acabar, la prova llarga de 2.350 m va esser el plat fort de la jornada. Els 134 nedadors i nedadores en categoria absoluta varen sortir de s’Arenal cap a la platja del Babo, on passada la platja en direcció a l’església varen virar dues boies abans d’enfilar en direcció al far per anar a voltar el Faralló i tornar a la platja de s’Arenal. A la categoria masculina el pòdium va estar format per en Jorge Sabater i n’Alfonso Reina del CN La Salle, junt amb n’Álex Julio Aleixandre del Cec Antella. A la prova femenina vàrem tenir guanyadora local amb na Marta Julià Martorell del CN Felanitx tot i esser nascuda al 2007, seguida de n’Esther Blanque del Mastbal i na Marta Rubio del CN Palma. Igualment a aquesta prova es varen premiar els tres primers nedadors locals masculins: n’Ivan Tevzadze, en Tomeu Julià i en Joan Aguiló del CN Felanitx, així com les tres primeres nedadores locals femenines: na Margalida Cerdà, n’Ana Martínez i na Tianna del Po, igualment del CN Felanitx.
Finalment, com sempre, des del Club Natació Felanitx es vol agrair molt especialment el suport dels patrocinadors i col·laboradors d’aquesta prova: Inturotel, Hipercentro, Galletes Rosselló, Ajuntament de Felanitx, Associació Espanyola Contra el Càncer, Club Nàutic Portocolom, Mapfre Felanitx i el Xibiu de s’Arenal, sense els quals no seria possible dur a terme aquest esdeveniment.