Primer cap de setmana de competicions després de l’aturada per vacances, en què hem aconseguit resultats molt bons, victòries per la mínima i derrotes que també serviran per aprendre i continuar millorant.
MINI MASCULÍ IFORAVILA – OBRES I MUNTATGES TONI VENY 68 – 17 CB JOVENTUT LLUCMAJOR
Victòria del mini masculí davant els companys de Llucmajor en el primer partit de l’equip el 2023.
La tornada després de Nadal ens deixa un partit estrany, en què els parcials assolits a cada període no es corresponien amb el joc desplegat dins la pista.
Al primer quart posàvem una diferència de 20 punts en el marcador gràcies a una forta defensa, però el nostre atac no era gens fluid i només superàvem els 1×1 pel simple fet de ser més forts i més ràpids.
El segon període fou més ajustat, però sí que poguérem veure un bon atac dels nostres, amb transicions organitzades, ocupant els espais correctes, movent i passant la pilota quan tocava i trobant bones opcions de tir exterior. La segona part fou per l’estil, alternant moments de joc molt embullat amb altres de més vistós.
Ens hem de quedar amb aquests darrers i treballar per reduir els primers.
CB SANTA MARIA 52 – 78 INFANTIL MASCULÍ IFORAVILA – ENERSIB
Bon partit dels nostres Infantil masculí dins Santa Maria, que ens permet endur-nos la victòria a casa.
Una bona sortida al primer quart amb una gran defensa i encert ens permetia agafar avantatge al marcador (1-12). A poc a poc, els rivals pareixia que es començaven a ficar al partit, però un altre gran segon quart i un espectacular tercer (6-27) ens permetin agafar un avantatge de 40 punts. Al final, un darrer quart, no tan lluït, en què els nostres jugadors pareixia que havien desconnectat, ens passava factura amb molts errors, tant defensius com ofensius.
Encara ens queda continuar fent feina per millorar i afrontar de la millor manera possible el darrer partit de la primera fase per assegurar la primera posició del grup.
INFANTIL FEMENÍ B IFORAVILA – TRÀNSFERS NICOLAU 41 – 53 BÀSQUET MANACOR B
Derrota de l’Infantil femení B davant el Bàsquet Manacor a Felanitx.
Primer partit després de les vacances, en què sabíem bé com era el nostre rival i, tot i això, les nines varen decidir plantar-hi cara. Molt bons moments de bàsquet feien que la distància del marcador no fos massa escandalosa i ens brindaven oportunitats d’apoderar-nos del partit. Tot i això, no les vàrem saber aprofitar, ja que hi havia moments en què la concentració brillava per la seva absència. No obstant això, als darrers minuts una bona intensitat defensiva i contraatacs ràpids permetien deixar el marcador més vistós.
Bona feina, nines, i ara toca continuar millorant per polir aquests petits detalls.
CB ÀGORA PORTALS 32 – 76 INFANTIL FEMENÍ A IFORAVILA – CONSTRUCCIONS I REFORMES VIVES
Debut a la segona fase de l’equip Infantil femení A, amb una bona victòria a la pista de l’Àgora Portals.
La intensitat defensiva ha estat la clau per controlar el partit des del primer minut. Les nines han posat moltes ganes en defensa a tota la pista, i no han donat per perduda cap pilota i han oferit poques opcions d’anotació a les locals.
En atac, cal destacar les ràpides transicions ofensives i contraatacs que ens han permès un ventall d’opcions per anotar, juntament amb una bona circulació de pilota.
Tot i tenir també minuts de desconnexió i males preses de decisió, el parcial de la segona part (9-40) reflecteix el que volem arribar a ser aquesta segona fase, que s’esdevé molt igualada.
CADET MASCULÍ B IFORAVILA – ACCÉS BALEAR 56 – 60 AIS BALEAR ALCÚDIA
Començam la segona fase amb una derrota a casa. Partit vibrant a Felanitx, amb molta disputa i emoció fins al darrer segon. Els rivals quasi sempre anaren per davant, però la lluita i el caràcter dels nostres feu que ens acostàssim, fins i tot a anar per davant. Però una sèrie de facilitats defensives i pèrdues evitables ens va sentenciar.
Ens quedam amb moltes ganes de partits com aquest i de gaudir-los junts. El pròxim serà nostre! Endavant les atxes!
JOVENTUT MARIANA SÓLLER 38 – 83 CADET MASCULÍ A IFORAVILA – LADRILLERÍAS MALLORQUINAS
Victòria del Cadet masculí A dins la pista del Joventut Mariana de Sóller, diumenge migdia.
Després d’un mes sense competir, el partit va començar amb uns primers minuts d’incertesa per part dels dos equips, però entre el final del primer quart i el principi del segon, gràcies a una pressió a tota pista, aconseguíem un parcial de 0 a 23. A partir d’aquí, aconseguírem bons minuts en el nostre atac posicional contra un equip local amb un bon físic que defensava molt bé l’un contra un i ens obligava a fer circular la pilota i també a fer correctes defenses de tots els nostres jugadors.
Tot això, combinat amb els nostres habituals moments de bogeria, que convertien el partit en un correcalles, però que ens va afavorir per sumar una voluminosa primera victòria a aquesta nova fase.
BÀSQUET MANACOR B 61 – 71 JÚNIOR FEMENÍ SANTANYÍ IFORAVILA –RAMADERS AGRUPATS
Victòria de les júniors en el primer partit de la segona fase contra un bon i molt lluitador Manacor.
Conseqüència d’un mes i mig sense jugar, i entrenaments amb poques jugadores per les festes, l’equip va fer un partit amb extremadament poc ritme. Durant el partit, les lesions i els cops ens obligaven a jugar sota mínims i amb absències importants, cosa que dificultà encara més poder exhibir el bon joc acostumat. Sortides de pressió i contraatacs lents, dificultats per establir jugades, defenses poc concentrades… Malgrat això, vàrem aconseguir estar sempre per davant en el marcador amb petits avantatges, fins als darrers minuts, quan el Manacor va trobar la tecla per atacar-nos i va remuntar. Una cistella als darrers deu segons va permetre forçar la primera pròrroga i una altra vegada, amb tres punts avall quan faltaven trenta segons, l’equip va tornar a despertar i forçar la segona pròrroga.
A partir d’aquí, les nines varen decidir que era hora de jugar i varen posar un 12-0 en dos minuts, que va permetre que ens enduguéssim la victòria.
SCD HISPÀNIA 61 – 63 SÈNIOR MASCULÍ INSULAR IFORAVILA – CONST. HLG
L’equip Insular estrena la segona fase amb una victòria a la pista de l’Hispània.
Vàrem sortir amb molta intensitat i ganes, ja que sabíem que era un partit important per començar amb bon peu aquest 2023. Tot i les nostres ganes, els repetits errors defensius i de concentració varen fer que el partit fos molt disputat fins al final.
En els darrers minuts, vàrem saber gestionar els nirvis i vàrem aconseguir guanyar el primer partit amb un ajustat marcador final.
SÈNIOR MASCULÍ BALEAR IFORAVILA – CONSFUTUR 49 – 81 BÀSQUET CIUTAT D’INCA
Primer partit del 2023 i derrota del primer equip de Lliga Balear davant un dels galls de la categoria.
Des del principi el nostre equip va anar per darrere, però amb la sensació que els líders no estaven còmodes dins la pista perquè la diferència al marcador no era gaire considerable i els nostres plantaren cara durant molts de minuts.
El partit va tenir dues cares: els dos primers quarts varen estar competits perquè els nostres varen proposar una defensa intensa i els contraris sobrevivien de les segones oportunitats, amb un rebot ofensiu molt més controlat.
L’entrada a la segona part va ser bona, quan arribàvem a posar-nos només tres punts per davall en el marcador, però la mala notícia de la lesió de Toni Sagrera i l’expulsió de Clement, jugador important amb anotació, va marcar la baixada de braços general els darrers quinze minuts de joc.
Per la seva part, els inquers no baixaren la intensitat i el marcador de cada vegada anava sent més gran, fins a arribar al 49-81, final que deixa amb la sensació de poder haver fet un poc més λ 1,2,3 conyac