13.3 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 19 febrer 2026
Logo Bàsquet Club Joan Capó
Logo Bàsquet Club Joan Capó

Cap de setmana de molta activitat, amb un bon nombre de partits i marcat per alguna incidència, com l’ajornament del partit del Júnior femení Interilles, que no va poder volar a Eivissa dissabte pel mal temps.

Dels partits que sí que es varen disputar destaquen les victòries dels equips Cadets, de l’Infantil femení A o Infantil masculí B. Per la seva part, patírem la primera derrota del Balear masculí a Felanitx davant un molt seriós CD Alcázar de Menorca i la derrota en un partit molt disputat del Balear femení a la pista del líder Alcúdia BC.

A més, vérem molt de ritme dels nostres equips de cistella petita que varen gaudir de la competició una setmana més.

CATEGORIA PREMINI

Iforavila – Construccions i Reformes Vives

CB Campos

Va ser un partit molt lluitat dels preminis de Felanitx, contra un gran Campos. Tot i que el rival va ser superior en més situacions que nosaltres, vàrem tenir alguns quarts de bon bàsquet tant en atac com en defensa. Hi ha hagut una millora de tot l’equip respecte a les setmanes anteriors, aquest és el camí a seguir.

SCD Hispània

Iforavila – Promociones Son Conte B

Novament, ens topàvem amb les rivals d’Hispània, contra les quals ja ens havia costat competir el primer pic que ens vàrem veure les cares. I aquesta vegada no ha estat menys.

A les jugadores rivals se’ls notava una gran millora tant en atac com en defensa. No obstant això, les nostres nines no es quedaven enrere i varen fer un gran partit, amb alguns quarts que han estat dels millors fins ara.

Ara hem de continuar amb aquesta millora i aquest ritme per poder afrontar les rivals que vendran amb més ganes i amb més coses apreses.

CATEGORIA INFANTIL

Iforavila – Obres i MUntatges Toni Veny A 59

CB Campos 82

Va ser un partit exigent davant un rival fort, en què vàrem alternar bons moments amb fases de manca de concentració que ens varen penalitzar.

El primer quart va ser molt igualat, competírem de tu a tu i cedírem només per un punt. Al segon ens vàrem relaxar en defensa i vàrem concedir cistelles massa fàcils, fet que va permetre al rival obrir distància. Al tercer vàrem començar un poc freds, però amb el pas dels minuts vàrem recuperar ritme i actitud, tot i que les cistelles clares no ens varen acompanyar.

Al darrer quart vàrem mantenir la bona dinàmica, mostràrem més solidesa defensiva i una millor circulació de pilota en atac, cosa que ens feia lluir la nostra millor versió.

L’equip va demostrar que, quan competeix amb intensitat, és capaç de plantar cara a qualsevol rival. Ara el repte és fer-ho durant els 40 minuts. Seguirem treballant per continuar millorant. Enhorabona per l’esforç!

BC Santanyí 8 

Iforavila – Accés Balear B 58

Gran victòria de l’Infantil Masculí B en un partit dominat des del primer minut. L’equip va sortir amb molta intensitat i ritme en atac, però havíem de millorar en el rebot defensiu i la defensa als jugadors sense pilota.

A la segona part vàrem ajustar aquests conceptes i també vàrem poder veure alguns moviments de mèrit en l’atac posicional. Bona feina, equip.

Iforavila – Grimalt I. T. C 40

CB La Salle D 91

Nova derrota de l’Infantil Masculí C contra uns palmesans molt superiors a nosaltres. Tot i això, l’equip va mostrar una versió diferent respecte als darrers partits; aquest és el camí a seguir si volem guanyar partits en aquesta lliga contra rivals de tant nivell.

CATEGORIA CADET

Iforavila – Fusteria Aleix 64

Bàsquet Manacor 55

Curiosament, com a la jornada anterior, tornàrem a jugar una gran quantitat de minuts contra defensa zonal i, encara que repetírem un lamentable percentatge en tirs lliures, aquesta vegada vàrem poder aconseguir la victòria. Per què? Idò perquè jugàrem millor contra la zona, amb més moviment de pilota i una millor col·locació; vàrem trobar situacions més adients en atac, amb sortides més ràpides (zona no muntada), i sobretot amb un gran encert des de la línia de 3 punts en els moments importants (especialment M. Mesquida, amb 6 de 9).

El primer quart d’aquest partit va ser dels millors minuts que hem vist als cadets aquesta temporada. A la resta del partit destacam notablement la bona i intensa defensa que varen fer als jugadors importants de Manacor, fet que va provocar que durant tot el partit anàssim al davant al marcador.

Per millorar? Doncs, per primera vegada, la concentració de punts i minuts en cinc jugadors. Entre tots hem d’aconseguir que tothom torni a aportar en allò que li sigui possible.

Iforavila Nicolau Bus 69

Sant Francesc Llops 25

El Cadet femení aconsegueix una nova victòria a casa.

Des de l’inici del partit, l’equip va sortir a pista amb una actitud molt proactiva i imposà ritme amb transicions ràpides i una defensa sòlida que va permetre desenvolupar un joc fluid i ordenat. Aquesta dinàmica es va mantenir durant gairebé tot l’enfrontament.

Les jugadores varen aplicar els conceptes treballats durant la setmana, i el resultat de l’esforç, la constància i la disciplina es va reflectir en els quatre períodes, en què l’equip va superar el rival amb solvència fins a arribar al marcador final de 69-25.

Continuarem treballant per millorar aspectes puntuals, com petites desconnexions, precipitacions en el tir i la intensitat tant en el joc ofensiu com defensiu. Conceptes clau per continuar creixent com a equip i com a jugadores.

LLIGUES ESCRIBANO BALEAR

Alcúdia BC 79

Iforavila – Àrids i serveis, Graveres Ca n’Alou 72

Visita nocturna a la pista de les líders que es va saldar amb derrota en un partit que cridava a l’èpica. Les nostres jugadores ja ens tenen acostumats a aquestes lluites de David contra Goliat. Les imprecisions i els errors per part nostra en el primer període els vàrem pagar amb un parcial de 25-14.

Ajustàrem rotacions i la defensa, i aconseguírem parlar de tu a tu a les sòlides locals, això sí, pagant car cada errada davant un equip en ratxa que no perdona. El parcial va ser de 21-19. El joc va continuar en la mateixa línia en el tercer període, amb millors sensacions per part nostra a mesura que avançava el partit, però un mal darrer minut ens deixava 16 punts per davall al final del quart (66-50).

Si ja havia estat èpic entrar en l’intercanvi de cops durant dos quarts, un joc sòlid tant en defensa com en atac ens va portar cap a la remuntada, amb un parcial de 13-22 que ens col·locava a sis punts quan faltava un minut. Però la jugadora franquícia local i de la lliga, Salort, que les va aguantar especialment en aquest quart, les va dur cap a la victòria anotant dotze dels tretze punts i privant-nos de la darrera oportunitat en l’encontre.

Enhorabona per la lluita i per creure.

Iforavila – Consfutur 63

CD Alcázar 76

El Balear masculí cau derrotat en un partit gris de principi a final. L’equip, en cap moment, va trobar el seu ritme habitual i, a més, els percentatges d’encert varen ser molt baixos.

Al segon quart presenciàrem els pitjors minuts de la temporada i arribàvem al descans amb un contundent -18 al marcador. Després del pas per vestidors, l’equip va millorar l’actitud i va reduir diferències fins als 9 punts, però en cap moment es va tenir una opció real de disputar el partit.

Toca recuperar sensacions i seguir treballant.

darreres notícies

et pot interessar