L’Ajuntament ha fet balanç de la Línia Verda, el servei municipal mitjançant una aplicació de dispositiu mòbil per avisar d’incidències. Durant el primer trimestre de 2021 s’han rebut 381 incidències, de les quals, informen, el 98 % han estat solucionades. Durant l’any 2020 es varen rebre 2.172 incidències, de les quals es resolgueren el 95 %. El tipus d’incidència més freqüent és la relacionada amb fems i neteja, seguit de voravies, carrers, enllumenat o retirada de vehicles.
Des de l’inici del servei, el gener de 2018, la participació ciutadana ha experimentat un creixement exponencial. Les dades mostren —diu l’Ajuntament— una resposta eficaç en la resolució d’incidències comunicades pels veïnats.
Per poder emprar aquest servei, els usuaris s’han de descarregar l’app Línia Verda. Aquesta aplicació, gratuïta, es pot trobar a Google Play o APP Store. El procediment és ràpid i senzill.
Per comunicar una incidència s’ha d’anar a l’aplicació, seleccionar la tipologia, indicar a quin lloc del municipi és i adjuntar una fotografia amb una breu descripció. Una vegada tramitada i arreglada per part del personal de l’Ajuntament, el ciutadà rep una notificació al seu telèfon mòbil.
Des de l’Ajuntament expliquen que “és un servei més que donam a la ciutadania, que permet notificar incidències i desperfectes que es detecten i als quals es pot donar una solució més ràpida”.