17.5 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dijous, 13 novembre 2025
Caterina Nicolau Vidal
Caterina Nicolau Vidal

Dels devuit alumnes seleccionats de totes les Balears una és de l’IES Felanitx. Cada curs són molts els candidats de les Illes Balears que participen a l’ESTALQUIM (EStímul del TALent QUÍMic). Els candidats han duit a terme una prova, realitzada a la UIB, i han hagut de superar una entrevista personal quedant únicament 18 alumnes seleccionats. 

Aquest és un programa formatiu orientat a desenvolupar la vocació científica en nins i nines amb especial talent en el camp de la Química. És un projecte organitzat per la Universitat de les Illes Balears i l’Associació de Químics de les Illes Balears. 

Els al·lots que entren al projecte ESTALQUIM reben formació i atenció especialitzada durant dos cursos acadèmics i utilitzen una metodologia d’aprenentatge actiu i lúdic. El primer curs es desenvolupa en tallers des de novembre a maig, els dissabtes al matí cada quinze dies. En el segon curs, els nins i nines participaren en una activitat al seu propi centre educatiu. Aquest curs els alumnes Neus Vicens González, Jiahui Cheng i Martí Sureda Camiña que participen en el segon curs d’ESTALQUIM organitzaran, juntament amb el professor de la UIB, una pràctica de laboratori pel seu grup al nostre centre.

Una vegada més, el departament de Física i Química de l’IES Felanitx demostra que treballa molt intensament en el camp de la ciència (NABOJ júnior, premis en la miniolimpíada de Física i Química, Olimpíades científiques juvenils i Olimpíades de Física i de Química). 

Des de l’IES Felanitx volen donar l’enhorabona a l’alumna seleccionada: Caterina Nicolau Vidal.

darreres notícies

et pot interessar