15.3 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dilluns, 12 abril 2021
Pancarta reivindicativa a un dels habitatges de la primera línia del Port.
Pancarta reivindicativa a un dels habitatges de la primera línia del Port.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

El director general i la gerent de Ports de les Illes Balears (Ports IB), Xavier Ramis i Cristina Barahona, acompanyats de tècnics de PortsIB, han anat a Portocolom per explicar el projecte de reparació de l’empedrat del moll de la Duana. A la reunió també hi han assistit els responsables de patrimoni del Consell de Mallorca, així com el batle i regidors dels diferents partits polítics, a més de representants de distintes entitats com GOB, Salvem Portocolom, ARCA, Terraferida, associacions de veïnats i de comerciants del Port i Club Nàutic.

La gerent de Ports ha deixat clar que l’actuació prevista és necessària per a la seguretat i també que la intervenció suposa un reforçament intern del moll que, al mateix temps, mantindrà en tota la part exterior i visible l’actual fisonomia, amb la utilització dels elements patrimonials actuals. Tota l’actuació es farà amb supervisió arqueològica i es reposaran les peces existents sense perdre la imatge i el valor patrimonial del conjunt.
Així, després d’una llarga i intensa reunió s’ha arribat a un principi d’acord i es firmarà un conveni entre Ports IB, Consell de Mallorca (àrea de patrimoni), Ajuntament i entitats interessades per tenir un punt de trobada i per crear un equip de feina que pugui fer un seguiment del projecte.

Segons ha explicat la gerent de Ports, desprès dels greus temporals de principis de l’any passat, els tècnics varen detectar importants esquerdes i moviment dels blocs que conformen el moll; unes afectacions que revesteixen especial gravetat i per aquest fet està acordonada la zona, per evitar el perill que suposa per a vianants i usuaris.

 

“L’actuació és absolutament necessària pel que fa al manteniment de les infraestructures però conservant els materials i el paisatgisme original tot assegurant la funcionalitat de l’espai portuari i la perpetuació dels seus usos actuals”, ha explicat.

El projecte contempla la intervenció d’un arqueòleg especialista en restauració per tal de realitzar un exhaustiu seguiment de l’actuació, així com l’elaboració d’un informe que acrediti la correcta restitució del moll. De fet, la partida destinada a aquests treballs era de només 500 euros, i ara Ports s’ha compromès a incrementar-la molt considerablement.

Des de Patrimoni s’han compromès a fer “un seguiment continu de tot el que s’hagi de desenvolupar. Per tal de garantir aquest objectiu s’ha de fer un seguiment diari a peu d’obra”, explicaren.

El projecte contempla el desmuntatge, la catalogació i enumeració pedra per pedra per tal d’accedir a la zona interna i invisible que està greument afectada. Un cop assegurada l’estructura interna es procedirà a reposar al seu lloc cada una de les pedres originàries restituint l’aspecte inicial tant del moll com dels paviments.

Les entitats conservacionistes incidiren en què s’ha de restaurar amb la tècnica tradicional “així com es restauren les murades històriques”, explicaren.

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

darreres notícies

et pot interessar